Elektronska pošta
Internet_oznaka_provajdera je treći deo elektronske adrese (host name). Ona označava koji provajder nam pruža uslugu slanja i primanja elektronske pošte. U našoj zemlji su najčešći: ptt.rs, nadlanu.com, sbb.rs, neobee.net, sezampro.rs, medianis.rs itd.
Svetski provajderi su najčešće gmail.com, yahoo.com, hotmail.com, live.com.
E-mail adresa je javna i dajete je osobama sa kojima želite da budete u kontaktu.
Uz E-mail adresu uvek ide i lozinka (password). To je reč kojom se prijavljujete i ulažite u svoje sanduče da biste čitali i slali elektronsku poštu. Lozinka je tajna i ne daje se drugima. Lozinku možete uporediti sa ključem od kuće. Slabom lozinkom se smatra ona koja ima nekoliko malih slova ili koja označava vaše ime. Za jaku lozinku, koja se tečko pogađa, odredite kombinaciju malih i velikih slova.
Rad sa elektronskom poštom
Pre nego što počnete drugima da šaljete elektronske poruke, probajte prvo da jednu pošaljete sebi. Tako ćete proveriti da li možda negde grešite u postupku slanja poruke. Tipično elektronsko sanduče (slika1.16) ima meni sa nabrojenim mogućnostima za rad i prostor za čitanje poruka.
Najveći deo prostora u svakom sandučetu zauzima prostor za čitanje primljenih poruka. Izgled sandučeta je obično podešen tako da odmah po ulasku vidite spisak primljenih poruka. Poruke koje niste čitali su označene podebljanim slovima. Kreiranje nove elektronske poruke veoma liči na pisanje običnog pisma koje šaljete poštom.
Gmail
Џимејл (енгл. Gmail) је популарни бесплатни сервис за електронску пошту, чији је власник компанија Гугл.
Џимејл је први пут најављен за 1. април 2004. године. Интернет јавност је мислила да је у питању првоаприлска шала, јер је Гугл најављивао да ће пружити по 1 гигабајт сваком кориснику. Права првоаприлска шала је заправо била Гуглова понуда за посао на Месецу. Пошто је још увек био у тестној фази, првих хиљаду налога је додељено само запосленима у Гуглу, њиховој породици и пријатељима, са могућношћу слања позивница и осталима. Испрва је број позивница био 10 по налогу, али је тај број касније порастао на 100, да би се 7. фебруара 2007. омогућило слободно регистровање за све.
Kreiranje Yahoo-a
Elektronska pošta ili E-mail je servis Interneta koji služi za slanje i primanje digitalnih poruka. Za ovakav način komunikacije neophodno je da imamo elektronsku adresu.
Elektronska adresa
Elektronska adresa je Internet adresa vašeg elektronskog, poštanskog sandučeta. Kao što svaka kuća ima svoju adresu, tako i svako elektronsko poštansko sanduče ima svoju adresu koja se zove E-mail.
Svaka elektronska adresa se sastoji iz tri tipična dela i uvek izgleda ovako: korisničko_ime@Internet_oznaka_provajdera.
Da razjasnimo!
Korisničko ime (user name) uvek birate sami. Obično se traži da imate šest i više znakova. On se može sastojati od slova i brojeva. Nema razlike između velikih i malih slova u korisničkom imenu. za korisničko ime odaberite svoje ime i prezime da bi vaša adresa bila laka za pamćenje i upotrebu. Radi čitljivosti, ime i prezime možete razdvojiti tačkom.
Znak ,,@" se čita ‚‚et". On služi da razdvoji korisničko ime i Internet oznaku provajdera.
Kreiranje elektronske adrese
Do E-mail adrese možemo doći na dva načina. Jedan način je da dogovorimo korisničko ime sa Internet provajderom. Drugi način je da na veb sajtu nekog od velikih provajdera (Yahoo, Gmail, MSN, Hotmail, Krstarica) popunite pristupni obrazac i besplatno kreirate svoju E-mail adresu.
Ukoliko elektronskom sandučetu pristupamo preko veb stranice provajdera, onda se taj servis Interneta naziva veb-mail. On predstavlja kombinaciju njegova dva servisa.
Kreirajte lozinku: korisničkoime
Ponovo otkucajte lozinku: korisničko ime
Aternativna e-adresa: ana.1997@hotmail.rs
Ime: Tamara
Prezime: Mitrović
Prezime: Mitrović
Zemlja/region: Srbija
Poštanski kod (za Srbiju): 11000
Pol: Ženski
Datum rođenja: 18.1.1996
Unesite znakove sa slike: ianSout and
Nakon informacija koje ste uneli kliknite na "Prihvatam"
Internet_oznaka_provajdera je treći deo elektronske adrese (host name). Ona označava koji provajder nam pruža uslugu slanja i primanja elektronske pošte. U našoj zemlji su najčešći: ptt.rs, nadlanu.com, sbb.rs, neobee.net, sezampro.rs, medianis.rs itd.
Svetski provajderi su najčešće gmail.com, yahoo.com, hotmail.com, live.com.
E-mail adresa je javna i dajete je osobama sa kojima želite da budete u kontaktu.
Uz E-mail adresu uvek ide i lozinka (password). To je reč kojom se prijavljujete i ulažite u svoje sanduče da biste čitali i slali elektronsku poštu. Lozinka je tajna i ne daje se drugima. Lozinku možete uporediti sa ključem od kuće. Slabom lozinkom se smatra ona koja ima nekoliko malih slova ili koja označava vaše ime. Za jaku lozinku, koja se tečko pogađa, odredite kombinaciju malih i velikih slova.
Rad sa elektronskom poštom
Pre nego što počnete drugima da šaljete elektronske poruke, probajte prvo da jednu pošaljete sebi. Tako ćete proveriti da li možda negde grešite u postupku slanja poruke. Tipično elektronsko sanduče (slika1.16) ima meni sa nabrojenim mogućnostima za rad i prostor za čitanje poruka.
Meni se može neznatno razlikovati od programa do programa. Tipični meni ima opcije za :
- kreiranje nove poruke (Compose mail ili New message),
- pregled primljenih poruka (Inbox)
- pregled poslatih poruka (Sent mail)
- pregled započetih poruka (Drafts) i
- pregled poruka koje ste izbrisali iz sandučeta (Trash ili Bin).
Najveći deo prostora u svakom sandučetu zauzima prostor za čitanje primljenih poruka. Izgled sandučeta je obično podešen tako da odmah po ulasku vidite spisak primljenih poruka. Poruke koje niste čitali su označene podebljanim slovima. Kreiranje nove elektronske poruke veoma liči na pisanje običnog pisma koje šaljete poštom.
Gmail
Џимејл (енгл. Gmail) је популарни бесплатни сервис за електронску пошту, чији је власник компанија Гугл.
Џимејл је први пут најављен за 1. април 2004. године. Интернет јавност је мислила да је у питању првоаприлска шала, јер је Гугл најављивао да ће пружити по 1 гигабајт сваком кориснику. Права првоаприлска шала је заправо била Гуглова понуда за посао на Месецу. Пошто је још увек био у тестној фази, првих хиљаду налога је додељено само запосленима у Гуглу, њиховој породици и пријатељима, са могућношћу слања позивница и осталима. Испрва је број позивница био 10 по налогу, али је тај број касније порастао на 100, да би се 7. фебруара 2007. омогућило слободно регистровање за све.
Гугл је направио велики помак у обезбеђивању услуга електронске поште, пружајући по 1 гигабајт сваком кориснику, за разлику од већине тадашњих сервиса попут Јахуа, Хотмејла и других, који су нудили простор у опсегу од једног до десет мегабајта. У тренутку када се Џимејл појавио на сцени, и остали сервиси су били приморани да повећају понуђени простор, па је Јаху порастао са 4 мегабајта на 100 мегабајта, а Хотмејл са 2 мегабајта на 25 мегабајта односно 250 мегабајта после месец дана коришћења.
Поред тога, Џимејл је представио и нови интерфејс који се у потпуности заснива на технологији Ајакс, која убрзава рад клијента, смањује проток података и чини интерфејс лепшим за око. Недуго након овога, и остали сервиси су понудили сличне интерфејсе такође засноване на технологији Ајакс. За кориснике који не желе интензивну употребу Ајакса и другихЈаваскрипт технологија, Џимејл нуди и стандардни „HTML“ интерфејс.
Посебну пажњу Гугл је скренуо на чињеницу да Џимејл користи све популарне Гуглове алгоритме и технике претраге за претраживање електронске поште. Ово, по речима компаније, чини Џимејл бржим и лакшим за коришћење.
Међу осталим предностима које Гугл наглашава су и следеће:
- Омогућено је лако и једноставно одстрањивање спама, које памти адресе и убудуће не приказује нове поруке пристигле са тих адреса.
- Џимејл сам организује поруке у „конверзације“, што их чини лакшим за преглед.
- Џимејл охрабрује кориснике да никад не бришу своје поруке, било послате или примљене, јер капацитета има довољно да га никад не понестане.
- Не приказују се блештаве и разнобојне рекламе, него само рекламе писане обичним текстом, црним словима на белој позадини.
На серверу се унапред одвија провера вируса, распакују архиве и проверавају појединачни фајлови. Сервис неће проследити кориснику ниједну поруку која је заражена. Из овог разлога, Џимејл не дозвољава слање извршних фајлова што некад зна бити проблем.
Kreiranje Gmail-a
Pošto nemate nalog i niste prijavljeni pojaviće vam se ovakav prozor:
Kliknite na „Otvorite nalog“. Dobićete sledeći prozor:
Popunite zahtevana polja vašim podacima, unesite vaše ime, prezime i željeno ime za prijavu (korisničko ime – username), zatim proverite da li je izabrano korisničko ime na raspolaganju klikom na dugme „Proverite šta je na raspolaganju“. Ukoliko je vaše željeno korisničko ime zauzeto (neko ga je registrovao pre vas, obično je to slučaj sa čestim imenima i prezimenima) pojaviće vam se sledeće:
Pokušajte sa nekim drugim korisničkim imenom, kombinacijom vama logičnih reči, naziva ili brojeva. Kad konačno izaberete ono što vam je ostalo na raspolaganju dobićete nešto ovako:
Sledeći korak je unos lozinke (password). Dobro smislite lozinku, ne koristite imena, prezimena, nazive mesta, imena životinja i slično. Neka to bude komplikovana lozinka koja je samo vama logična – kombinacija malih i velikih slova, brojeva i specijalnih karaktera. Ponovo unesite istu lozinku u naredno polje (da se slučajno ne bi potkrala greška u kucanju) .
Opciju „Ostanite prijavljeni“ možete ostaviti uključenu, a i ne morate. Ako je uključite nećete morati svaki put da unosite vaše podatke prilikom prijavljivanja na Gmail. To je dobro ukoliko samo Vi koristite kompjuter, međutim, ukoliko i druga lica imaju pristup vašem kompjuteru, a ne želite da nakon vas pregladaju vašu poštu ili da šalju poruke sa vašeg naloga, onda obavezno isključite ovu opciju.
Opciju „Omogućite web istoriju“ obavezno isključite ukoliko ne želite da google prati šta sve pretražujete na internetu, itd…
Za slučaj da zaboravite vašu lozinku Google je omogućio da vam malo pripomogne, a to je upravo „Pitanje za sigurnost“. Ako zaboravite lozinku Google će vam postaviti pitanje koje vi izaberete ovom prilikom, zato budite pažljivi. Imate na raspolaganju već definisana pitanja, kao i mogućnost unosa sopstvenog pitanja (izaberite„Želim da napišem sopstveno pitanje“):
Zapamtite pitanje i odgovor!
Kod „Lokacije“ izaberite zemlju u kojoj se nalazite, npr. Srbija. Unesite verifikacioni kod, pročitajte Uslove korišćenja, a zatim kliknite na dugme „Prihvatam, otvori moj nalog“.
Ako ste nešto pogrešili bićete obavešteni o tome, te stoga ispravite navedene greške. Ukoliko je sve uneto kako treba i dolikuje trebalo bi da dobijete ovo:
Yahoo
Јаху (енгл. Yahoo) је познати светски интернет претраживач, који многи сматрају највећом конкуренцијом Гуглу. Јаху су1994. основали Дејвид Фило (енгл. David Filo) и Џери Јанг (енгл. Jarry Yang) . Сматра се да је Јаху има најпознатији бесплатан веб мејл (енгл. Web Mail). Јаху поред претраживања и веб мејла нуди између осталог и: Онлајн игрице (енгл.games) Мапе (енгл. Y! Maps) Спортске информације (енгл. Sport) Јаху Мјузик (енгл. Music) Персоналс (енгл. Personals) Групе (енгл. Groups) Шопинг (енгл. Shopping) Мобајл веб (енгл. Mobile web) Филмови (енгл. Movies) Видео (енгл. Video) Ансверс (енгл. Answers)
Најпознатији месинџер (енгл. messenger), поред МСН-а (енгл. MSN) и Гугл Талка (енгл. Google Talk) је Јаху Месинџер (енгл.Yahoo! Messenger), који користе претежно млађа популација, јер садржи мноштво ,, шаренила,, и одрађен је у тзв. френдли (енгл. Friendly) бојама.
Иахоо! Инц ( НАСДАК : ИХОО ) је америчка мултинационална Интернет корпорација са седиштем у Суннивале , Калифорнија, Сједињене Америчке Државе. Компанија је можда најпознатији по својој веб портала и претраживача ( Иахоо! Сеарцх ), Иахоо! Директоријум , Иахоо! Маил , Иахоо! Вести , Иахоо! Групе , Иахоо! Одговори , рекламирање , онлајн мапирање , дељење видеа , и друштвени медији сајт и услуге. То је један од највећих сајтова у Сједињеним Државама .
Иахоо! Инц је основан од стране Јерри Ианг и Давид Фило у јануару 1994, а регистрован је 1. марта 1995. Дана 13. јануара 2009, именован Иахоо Царол Бартз , бивши извршни председник Аутодеск , као свог новог главног извршног службеника и члан одбора директора .6. септембра 2011, Бартз је уклоњен са свог положаја на Иахоо од стране председника! Рои Бостоцк и ЦФО Тим Морсе је именован као Привременог извршног директора компаније. 4. јануара 2012, СкотТомпсон , бивши председник ПаиПал , је именован за новог шефа административне службе.
Према новинским изворима око 700 милиона људи посети Иахоо сајтовима сваког месеца.Сам тврди да привлачи "више од пола милијарде потрошача сваког месеца у више од 30 језика".
У јануару 1994, Џери Јанг и Дејвид Фило су Елецтрицал Енгинееринг дипломирани студенти на Универзитету Станфорд , када су направили веб сајт под називом "Џери и Давидов Водич за Ворлд Виде Веб". и Јерри-ов водич за Ворлд Виде Веб је директоријум других сајтова, организоване у хијерархији, за разлику од претраживати индексу страница. У априлу 1994, "Давид и Јерри-ов водич за Ворлд Виде Веб" је преименован у "Иахоо!". домен је креиран 18. јануара 1995. јескраћеница за "још један Хијерархијска услужан Орацле". "хијерархијски" описао како је организована база података Иахоо директоријуму у слојевима. Термин "Орацле" је требало да значи "извор истине и мудрости" и "услужан", уместо да буду повезани на било који начин у смислу те речи, описао многе канцеларијске раднике који ће користити базу података Иахоо! док сурфовање са посла. , Фило и Јанг инсистирају углавном изабрали име јер ми се свидео жаргонски дефиницију "иахоо" (користи студентима у Давид Фило родном Луизијане у касним 1980-их и раних 1990-их да се односи на неразвијена , рурално јужњак): "непристојно, несофистицирана, неотесан." Фило колеџ девојка често назива Фило као "иахоо". Ово значење потиче од имена једне расе измишљених бића из Гулливер за путовања .
Иахоо! је нагло растао током 1990. Као и многи претраживача и веб директоријумима , Иахоо разноврсна у веб портала . Такође је многе високе профил аквизиција. Његова цена акција порасла је за време дот-цом буббле , Иахоо! акцијама по затварању свих времена максимум од $ 118.75 удео 3. јануара 2000. Међутим, после дот-цом балонпукне , он настанио у пост-мехур ниских $ 4.05 26. септембра 2001.
Године 2000, Иахоо! почели да користе Гоогле за резултате претраге. У наредне четири године, он развија своје технологије претраге, које је почело коришћење у 2004. Иахоо! такође прерађен свој маил сервис да се такмичи са Гоогле Гмаил-у 2007. Компанија се борила до 2008, са неколико великих отпуштања.
У фебруару 2008, Мицрософт корпорација направила нежељене понуду за куповину Иахоо! за 44,6 милијарди долара $. Иахоо накнадно формално одбацила понуду, тврдећи да је "суштински ундервалуес" Иахоо! и није била у интересу његових акционара. Три године касније, Иахоо! има тржишну капитализацију берзе од УСД $ 22.24 милијарди долара. Бартз заменио суоснивач Јерри Ианг у јануару 2009. y септембру 2011, она је уклоњена из њеног положаја на Иахоо! од стране председника компаније Рој Бостоцк , и ЦФО Тим Морзе је именован као Привременог извршног директора компаније.
Иахоо ради на веб портал који пружа садржај, укључујући најновије вести, забаву и спортске информације. Портал такође даје корисницима приступ осталим сервисима као што су Иахоо! Иахоо! Маил , Иахоо! Мапс, Иахоо! Финансије , Иахоо! Групе и Иахоо!Мессенгер .
Иахоо пружа Интернет услуге комуникације као што су Иахоо! Мессенгер и Иахоо! Маил . У марту 2007, Иахоо је најавио да ће њихове е-маил сервис нуди неограничен складиштење почетак маја 2007.
Иахоо такође нуди услуге друштвених мрежа и садржаја генерисаног корисник-у производе као што су Ми Веб и Иахоо! Персоналс , Иахоо! 360 ° , делишес , Флицкр и Иахоо!Бузз . У децембру 2010, појавили извештаји да ће Иахоо се затварају Иахоо! Баз , МиБлогЛог и прегршт других производа.
Иахоо! Фотографије је затворен 20. септембра 2007, у корист Флицкр. Дана 16. октобра 2007, Иахоо је најавио да ће они више не пружа подршку или да изврши исправке грешки на Иахоо! 360 ° како су намеравали да га напусте почетком 2008 у корист "универзални профил" који ће бити сличан свом комине огледне систем.
Иахоо! партнери са бројним провајдерима садржаја у производима као што су Иахоо! Спорт , Иахоо! Финансије , Иахоо! Музика , Иахоо! Филмови , Иахоо! Вести , Иахоо!Одговори и Иахоо! Игре да обезбеди медијски садржај и вести. Иахоо! такође пружа услугу, персонализације Ми Иахоо!, што омогућава корисницима да комбинују своје омиљене функције Иахоо!, садржај фидове и информације на једној страници.
Дана 31. марта 2008, Иахоо! покренула сјајн, сајт прилагођен за жене дa траже онлине информације и савете узраста од 25 и 54.
Kreiranje Yahoo-a
- Povežite se na Internet preko svog Internet provajdera.
- Kliknite na ikonu Browser (Internet Explorer, Mozila Firefox, Google Chrome na primer) Na radnoj površini ili na traci zadataka ispod. Prozor će se otvoriti. (slika 1.17)
- Ukucajte http://www.yahoo.com u baru URL, adresu ili polje za pretragu na vrhu prozora pregledača.
- Yahoo početna strana će se otvoriti. Ka gornjem desnom uglu početne stranice, videćete dve poruke od maila: "Sign in" i "Sign up".
Нема коментара:
Постави коментар